Lili Öst intervjuar Oskar Andermo

Över zoom möttes vi för första gången, jag och Oskar Andermo som ganska nyligen flyttat hem till Sverige med sin fru efter 13 år i Dubai och som totalt levt mer än 20 år utomlands i sju länder. Detta har självklart lagt grunden till Oskars intresse för att arbeta med interkulturell kommunikation. Och med en mamma som från tidigt 80-tal ledde workshops i självledarskap och arbetsglädje och en pappa som var ingenjör fick han med sig det bästa från fler världar, ingredienser vilka han bakat ihop som del av sitt arbetssätt då han arbetar med företag, organisationer och privatpersoner. I sin bok Smartphone Coaching System visar han på ett innovativt sätt hur vi kan använda ny teknik för personlig utveckling. Hans metod har nu bytt namn till Strategic Tech Coaching och handlar om hur man kan hantera snabba förändringar och använda teknologi på ett strategiskt, positivt sätt.

Möt oss i ett spännande samtal som spänner över många intressanta ämnen och där vi snuddar vid hur du kan framtidssäkra både dig själv och din organisation i en global värld i ständig förändring.

Av: Lili Öst