Kollegor och inte konkurrenter

Talarföreningen National Speakers Association Sweden startade hösten 2014 när ett gäng talare samlades på det som idag kallas Nollmötet. Den stora frågan som föreningens initiativtagare Teo och Fredrik Härén ställde var: Vad skulle hända om vi såg varandra som kollegor istället för konkurrenter? Med det som utgångspunkt skapades ett förhållningssätt och kultur som genomsyrar varje fiber av föreningens verksamhet.

Branschföreningen för talare och moderatorer

Idag är vi en branschförening som samlar Sveriges professionella talare och moderatorer. Vi är en av sjutton talarföreningar världen över och vi utvecklar medlemmarna och branschen inom fyra kärnområden:

Talekonsten (Eloquense)

Expertrollen (Expertise)

Affären (Enterprise)

Etiken (Ethics)                Läs våra etiska riktlinjer här

Cavetts anda : Tillsammans skapar vi en större paj

Vår absoluta övertygelse är att om vi villkorslöst bidrar till andras utveckling och framgång kommer det i förlängningen gynna oss alla. Den här inställningen kallas The Spirit of Cavett och har sitt ursprung från Cavett Robert, föreläsaren som startade världens första talarförening National Speakers Association USA. Till dem som var oroliga för att dela med sig av tips, kontakter och affärer sa han:  ”Don’t worry about how we divide up the pie, there is enough for everybody. Let’s just bake a bigger pie together!”

Professional speakers celebration day 14e mars

Den 14 mars är det Professional speakers celebration day. På engelska skrivs datumet 3.14 vilket är det matematiska talet Pi som på engelska uttalas som det svenska ordet paj (Pie).

Tillsammans gör vi pajen större. Tillsammans utvecklar vi branschen.

Inte bara en dag om året, utan alla dagar.

Styrelsen och andra funktioner

Malin Winberg
Malin WinbergOrdförande
Nicholas Fernholm
Nicholas FernholmLedamot
Åsa Sandberg
Åsa SandbergLedamot
Linda Björk
Linda BjörkLedamot
Therese Neaime
Therese NeaimeLedamot
Mia Liljeberg
Mia LiljebergLedamot
Antoni Lacinai
Antoni LacinaiLedamot
Alicia Espinosa
Alicia EspinosaLedamot

Ta del av vårt nätverk

Är eller vill du blir professionell talare eller moderator?

Vill du träffa branschkollegor och talarförmedlingar över hela världen?

Vill du få inbjudningar till våra öppna event och utbildningar?

Skriv din e-post här så blir du kostnadsfritt en del av Talarföreningens nätverk!