Medlemskapet är till för dig som arbetar professionellt som talare/moderator.

Ett medlemskap i Talarföreningen – NSA Sweden ger dig som talare eller moderator tillgång till ett helt nytt unikt nätverk med många möjligheter och fördelar.

Vi utvecklar ständigt våra medlemsförmåner. Direkt från start ingår följande:

Medlemsvillkor

För att bli medlem i Talarföreningen måste du uppfylla något av nedanstående krav:

• Du har det senaste året (som egen eller anställd) genomfört minst 20 betalda talar- och/eller moderatorsuppdrag
    och/eller
  • fakturerat minst 180 000 kronor för talar- och/eller moderatorsuppdrag.
  • För att bli medlem behöver du utöver ovanstående ställa dig bakom föreningens etiska riktlinjer. Läs dem här»

Pris

Priset för ett medlemskap är 1 600 kronor per år. I priset ingår 100 kr medlemsavgift (ej avdragsgillt) och 1500 kr serviceavgift (avdragsgillt). På serviceavgiften tillkommer moms.

Vad våra medlemmar säger om talarföreningen

Svartvit bild på Hasse Carlsson. Hasse har ljus skjorta och bär glasögon. Han ler och tittar in i kameran.

För det första är det en otrolig gåva att få styrka och styrkas av likasinnade och tillsammans lyfta varandra. Då blir vi bättre och presterar bättre vilket ger våra kunder mer inspiration, kunskap, kraft och verktyg som gör dem skarpare och konkurrenskraftigare. Win, win, win helt enkelt.

Hasse Carlsson, Inspirationsföreläsare, talare och författare
Profilbild på Anna Bellman. Anna har på sig en magentafärgad blus och ett halsband i silver. Hon ler och tittar in i kameran.

Mycket inspiration och ännu mer fantastiskt umgänge med moderator- och talarkollegor. I denna ”ensamvargsbransch” är det fantastiskt att kunna dela tankar och ses med jämna mellanrum. Jag ser fram emot vad mycket mer denna förening kan medföra.

Anna Bellman, Moderator och föreläsare
Anna-Karin Lingham

Kompetensutveckling, öppenhet, generositet, peptalk, omtanke och riktigt vassa förebilder är det jag uppskattar mest. Har jag en fråga i min talarroll – enkel eller komplicerad – så får jag via kollegor i Talarföreningen flera kloka svar på den efter bara några minuter. Det är värdefullt på riktigt.

Anna-Karin Lingham, Varumärkesexpert, föreläsare och skribent
Svartvi bild på Charlotte Signahl. Charlotte har lugg och håret är klippt i en page.

Därför att jag tror att vi tillsammans höjer kvaliteten i branschen.
Därför att Sharing is caring och jag har fått så mycket på den korta tid jag varit med och jag har också kunnat ge till andra.
Därför att det hittills har varit så roligt!
Jag älskar också vår definition av stödmedlem – en medlem att stötta på vägen mot professionalitet!

Charlotte Signahl, Moderator och föreläsare
Profilbild Lena Skogholm. I bakgrunden sysn vatten och strand.

Det är en upplevelse utöver det vanliga att vara med i Talarföreningen – NSA Sweden! Att få möta inspirerande människor med en livsresa som gett unik kompetens och stort driv är en gåva. Personer som dessutom visar häpnadsväckande generositet, klokskap och engagemang i både smått och stort är ovärderligt. Varför jag är medlem? Det går helt enkelt inte att motstå!

Lena Skogholm, Föreläsare

lär känna våra medlemmar

Intervju pågår

• Svartvitt porträtt på Gabriella där hon står med korsade armar och tittar in i kameran.

Intervju pågår: Gabriella Ringvall

2024|

Jenny Theolin intervjuar Gabriella Ringvall Jenny intervjuar Gabriella om ämnen som neuroledarskap, förändringsledning, kommunikation och hur dessa områden kan förbättra konsten att tala! Gabriella delar med sig av sina insikter om hur man kan

• Bild på Alicia som står framför vad som verkar vara en stor, rikt utsmyckad dörr eller port. Hon har ett voluminöst, lockigt hår som sväller runt hennes huvud, med slingor som fångar ljuset. Hennes klänning har ett djärvt svartvitt mönster, sitter åt upptill och fläktar ut från midjan i en lekfull, vid kjol. Klänningen har en fyrkantig halsringning som ramar in hennes leende ansikte, och hon bär glasögon med genomskinlig båge. Hennes accessoarer inkluderar iögonfallande blå örhängen som dinglar strax ovanför hennes axlar och ett stort, intrikat silverarmband på hennes vänstra handled. Solen verkar vara bakom henne, vilket skapar en motljuseffekt och ger hennes hår en lysande kontur. Bilden utstrålar en känsla av värme och öppenhet, betonad av hennes glada uttryck och den inbjudande gesten där hon står med händerna lite isär.

Intervju pågår: Alicia Espinosa

2024|

Gabriella Fägerlind intervjuar Alicia Espinosa Utvecklar individer och grupper med fokus på självledarskap och samarbete Första gången jag hörde Alicia Espinosa föreläsa var på Talarföreningens Talarkonvent i Göteborg i januari 2023. Det jag minns

• Andrea Hartmann Jovell mot rosa belyst bakgrund. Hon har en svart kavaj och håller ett kompendium under arnmen med texten "Publikom".

Intervju pågår: Andrea Hartmann Jovell

2024|

Kenth Åkerman intervjuar Andrea Hartmann Jovell Möt Andrea Hartmann Jovell, en dynamisk kvinna med vurm för att utveckla platser och verksamheter. Kenth Åkerman samtalade med föreläsaren, moderatorn och kommunikationsrådgivaren på väg till hennes plats