Utbildningar och Events

Varje år genomför vi ett antal event och utbildningar – de flesta för medlemmar och några tillsammans med andra aktörer i branschen. Vissa är planerade i god tid innan – men lika många uppstår spontant bland våra medlemmar, i form av meet-ups eller interna webinarier.

Vi kallar ofta våra egna träffar för kompetensevent. Innehållet för varje sådant skiljer sig åt, med teman som spänner mellan en stor bredd av ämnen – allt från improvisation och teater till ekonomi och försäljning.

Föreningens konvent är årets största och viktigaste event. Då samlas vi för årsmöte, intern kompetensutveckling och nätverkande.

Internationella talarkonvent

För dig som vill inspireras av talarkollegors tips och visdom runt om i världen, eller själv föreläsa där, så följ denna länk till Global Speakers Federation och framtida events.

Vill du få inbjudningar till våra öppna event och utbildningar utan kostnad?

IMPACT – det talade ordet gör skillnad

Varmt välkommen till Talarbranschens härligaste mötesplats 2023.
Talarföreningen Sverige bjuder in till affärsmingel, erfarenhetsutbyte och öppna föreläsningar på teman som ledarskap, kommunikation, förändring, och mycket mer.

Öppet för dig som är inköpare, eventarrangörer, talarförmedlare, föreläsare, utbildare, processledare eller moderator.

När: 29-30 januari 2023

Var: Radisson Blu Scandinavia Göteborg

Tider söndag: 14.00-17.45

Tider middag: 18.30 och framåt

Tider måndag: 08.30-16.15

Söndag:
En eftermiddag fylld av fika, erfarenhetsutbyte, nätverkande och mini-workshops för talare och moderatorer på teman som affärsutveckling, merförsäljning och nya intäktsströmmar i osäkra tider.
På middagen söndag kväll ges du möjlighet att umgås, äta trerätters och knyta värdefulla kontakter.

Måndag:
En sprängfylld dag med korta inspirationspass med några av Sveriges vassaste talare och utbildare. Lyxigt matpaket med förmiddagsfika, affärslunch och fikabuffe. Du väljer själv på plats vilka spår du vill lyssna på och det kommer även finnas gott om tid för affärsmingel och reflektion.

Eventet arrangeras och sponsras av Talarföreningen Sverige.

Fritt inträde till båda dagar. Max 100 deltagare.

Logi bokar du på egen hand och middag inklusive fördrink är till självkostnadspris.

Anmälan är bindande men överlåtningsbar. No show kostar 350 kr/dag.

Vill du delta?

Söndagen workshop är fullbokad men det finns fortfarande platser till söndagens middag och till måndagen!
Anmäl dig genom att mejla projektledaren Åsa Sandberg på asa@asasandberg.com

Har du frågor, kontakta Åsa eller föreningens ordförande Angeli S Hederberg på angeli@processrum.se

Dela på sociala medier