Utbildningar och Events

Varje år genomför vi ett antal event och utbildningar – de flesta för medlemmar och några tillsammans med andra aktörer i branschen. Vissa är planerade i god tid innan – men lika många uppstår spontant bland våra medlemmar, i form av meet-ups eller interna webinarier.

Vi kallar ofta våra egna träffar för kompetensevent. Innehållet för varje sådant skiljer sig åt, med teman som spänner mellan en stor bredd av ämnen – allt från improvisation och teater till ekonomi och försäljning.

Föreningens konvent är årets största och viktigaste event. Då samlas vi för årsmöte, intern kompetensutveckling och nätverkande.

Internationella talarkonvent

För dig som vill inspireras av talarkollegors tips och visdom runt om i världen, eller själv föreläsa där, så följ denna länk till Global Speakers Federation och framtida events.

Vill du få inbjudningar till våra öppna event och utbildningar utan kostnad?

Laddar Evenemang

Välkommen till årets första kompetensevent tillsammans med Talarföreningen!

I början på ett år kan det kännas lika delar inspirerande som osäkert. Hur ska det gå? Vad är mina mål? Vilka är mina drömkunder? Hur vill jag balansera jobb och privatliv för att må och leverera som bäst i år? Vad behöver jag göra för att nå dit jag vill? Hur kan vi i föreningen hjälpa varandra?

Detta är några av de frågor som vi kommer prata mer om under detta kompetensevent med tema Mitt bästa 2024. Min förhoppning är att ni ska känna en massa inspiration och glädje för att våga sätta nya mål det kommande året.

För de som vill så börjar eventet kl 09.00 med ca 20 min morgonyoga, alla kan vara med oavsett erfarenheter och bakgrund.

Agenda:

08.50: värd Malin Winberg öppnar mötet

09.00: kort intro, hej och välkomna

09.00 – ca 09.20: Morgonyoga på tema ”mitt bästa 2024”

09.20: Mötet öppnar upp för de som inte vill/kan delta på yogan.

09.20 – 10.30 Erfarenhetsutbyte, samtal och en massa pepp.

Detta är också ett perfekt tillfälle för oss att lära känna alla nya medlemmar.

Hoppas ni blir peppade på detta, ser fram emot att ses måndagen den 29 januari!

Info om yogan:

Ett mjukgörande flow anpassat för att alla ska kunna vara med oavsett bakgrund eller erfarenhet. Man kan ha kameran av och göra sin egen grej. Det blir en fin stund tillsammans och en chans att börja reflektera över det nya året, sträcka ut kroppen eller att nyfiket pröva något nytt.

Eventet leds av Malin Winberg.

Varmt välkomna.

Detta event sker via zoom och är endast för medlemmar.

Obs att du behöver vara inloggad för att se zoom-länk.

Dela på sociala medier