Personuppgifter
Talartyp:
Moderator
Områden:
Företagande, Försäljning, Kreativitet, Ledarskap, Mångfald, Normkritik, Organisationsutveckling, Strategi, Teambuilding, Värdegrund
Om mig:
Bonddotter, sociolog och samhällsentreprenör från Roslagen. Är som moderator van att ha ministrar, kungligheter, ledare, ungdomar och företagare på scen. Utbildare, processledare och föreläsare främst hos politiskt- eller medlemsstyrda verksamheter. Stöttar föreningslivet i att rekrytera, engagera och behålla medlemmar. Stöttar politiskt styrda organisationer i verksamhetsutveckling och medborgardialog.

Faciliterar med interaktiva metoder som Open space, Påverkanstorg, World café och Framtidsverkstäder och har gärna upp till 300 deltagare i rummet.

Exempel på kunder är departement, regeringskansliet, regionförbund, länsstyrelser, fackförbund, kommuner, patientorganisationer, Svensk kooperation och myndigheter.

Är även nyföretagarrådgivare och affärsutvecklare för sociala och kooperativa företag. Genomfört närmare tjugo affärsutvecklingsprogram för kvinnor, ungdomar eller företagare på landsbygden finansierade av Tillväxtverket och LRF. Startat och driver en folkhögskolekurs för kooperatörer.

Har gett ut fackböckerna Medlemsmodellen samt Företagare&Förälder. Står bakom barnboksserien Stora frågor för små medborgare, bilderböcker på teman som fattigdom, klimat och källkritik.
Sagt om mig:
Vi har använt Angeli Sjöström Hederberg som moderator på tre strategikonferenser med totalt 600 myndighetsanställda. Hon är kanon på scen, orädd, påläst och inkännande. Det har även varit en lisa att ha henne som bollplank innan, under och efter genomförandet.
-Anna Scharin, Gullers Grupp
Mobil: