Personuppgifter
Talartyp:
Moderator, Talare
Områden:
Arbetsglädje, Arbetsmiljö, Effektivitet, Företagskultur, Inspiration, Jämdställdhet, Kommunikation, Kreativitet, Ledarskap, Motivation, Normkritik, Personlig utveckling, Relationer, Teambuilding
Om mig:
Ami Hallberg Pauli är en humorstyrd föredragshållare och coach med ett varmt hjärta och energisk scennärvaro. Hon har tagit med sina erfarenheter från sin långa karriär som skådespelerska och stand up-komiker in till organisationer och företag som vill veta mer om kreativitet, samarbete, kroppsspråk och humor. Ami vet det mesta om dessa saker och är så klart också väldigt rolig att lyssna på! Hon står fortfarande på scenen som komiker och lär dessutom ut stand up på Norra Brunn i Stockholm. Ami är författare till ”Stand up-handboken - konsten att göra livet lite roligare”.
Språk:
Svenska Engelska
Referenser:
Marie Eriksson rektor Specialpedagogiska skolmyndigheten
Susanne Malmberg Athenas
Torbjörn Runvik VD Gullers grupp
Gunnel Ryner Talarföreningen
Lotta Malmhester ledare Improvisationsstudion
Meriter:
Genusvetenskap Sthlms universitet
Stand up-utbildning Dramatiska Institutet
Calle Flygares teaterskola
Teatervetenskap Sthlms universitet
Föreläsningar:
FÖRELÄSNINGAR
★ KREATIV ARBETSPLATS
Få en kreativare arbetsplats med hjälp av acceptans humor och bra bemötande
★ ALLA TJÄNAR PÅ JÄMSTÄLLDHET - speciellt män
En rolig och interaktiv föreläsning om att ta tillvara på ALLA människor och deras resurser
★ HUMOR FÖR EN EFFEKTIVARE ARBETSLATS
Få en kreativare arbetsplats med hjälp av acceptans humor och bra bemötande

WORKSHOPS OCH UTBILDNINGAR
★ STAND UP
Lär av ett proffs hur stand up fungerar och hur ni kan använda tekniken i er vardag
★ IMPRO
Boosta kreativiteten med ett härlig, bejakande kurs med improproffset med över 25 års erfarenhet av skapande
Böcker:
Stand up-handboken - konsten att göra livet lite roligare
Sagt om mig:
Som föreläsare och komiker:
"Tack för en härlig em, det var väldigt givande. Du är så inspirerande! Så härligt att se all energi och aha-upptäckter hos deltagarna!"
Carina Lemon Kommunal

"Du var klart bäst ikväll, Ami!"
Pontus Nydahl, publik Norra Brunn

"Stort tack för en både lärorik och rolig föreläsning!"
Bobi Wallenberg VD North Power

"Tack för en supertrevlig och intressant förmiddag! Ami är så klok och så rolig!"
Ida Lind förskoleenheten Sunne kommun

"Hurra för dig!! Så himla bra på alla sätt!"
Evelina Häggstad förskoleenheten Sunne kommun

Som coach och kursledare:
"Jag har anlitat Ami som talarcoach vid flera tillfällen, både enskilt och i grupp. Ami är fenomenalt bra på att utveckla både manus och framförande. Hon är skicklig med ord och formuleringar, samtidigt som hon med sin bakgrund som skådespelare vet hur man fångar en publik. Med sitt positiva, varma och uppskattande sätt skapar hon trygghet, energi och kreativitet, och lockar fram det bästa i sina klienter. Hon är dessutom väldigt rolig, så det blir många skratt under processen. Jag kan varmt rekommendera Ami till alla som vill utveckla sina presentationer!"
Gunnel Ryner, beteendevetare, föreläsare och författare, Ryner Consulting AB

"Jag har samarbetat med Ami under några års tid där hon har hjälpt mig utvecklas som föreläsare. Hon har varit till stor hjälp inte bara med mitt sätt att agera och också att slipa till mitt manus.
Det har blivit både tydligare och roligare. Hon har en unik förmåga att tydliggöra budskapet och förenkla kommunikationen.
Jag kan varmt rekommendera Ami!"
Micke Darmell, föreläsare & författare och vinnare av event-och mötesindustrins största individuella pris Narrenpriset 2020

"Jag har gått flera stand up-kurser med Ami. En av de saker jag har uppskattat mest och varför jag har gått flera gånger är hur hon lyckas skapa ett ”tryggt rum” väldigt fort. Gruppen blir väldigt snabbt trygg med ett öppet samtalsklimat som främjar en ”samarbetsskultur”. Man vill dela med sig till andra genom att man är säker på att man endast får konstruktiv feedback såväl från Ami som från resten av gruppen. Ami själv är bra på att hitta ”kärnan” i det man vill då fram och hjälper en att skruva på det man skrivit för att bättre föra fram det man vill ha sagt."
Cecilia Höglund, komiker, biträdande enhetschef på START Stockholm på Stockholm stad

"Jag har haft Ami som lärare både i improvisation och stand-up.
På senare år har jag också uppträtt med henne på Sveriges viktigaste klubbar.
Att stå på en scen och samtidigt vara rolig har varit en av de svåraste utmaningarna i mitt liv.
Jag hade aldrig lyckats med det om jag inte hade en lärare som kunde få mig att känna mig trygg med att testa nånting som de flesta människor upplever som det läskigaste som finns.
Det jag uppskattar mest med Ami är att hon är en uppmärksam lyssnare som alltid kommer med värdefulla råd.
Hon har inte bara lärt mig konsten att vara rolig men också kunna navigera i en komplicerad bransch. Ami är en förträfflig pedagog, social och rolig och väldig klok."
Naghmeh Khamoosh Komiker VD Nordic Heart Center
Mobil: