Utbildningar och Events

Varje år genomför vi ett antal event och utbildningar – de flesta för medlemmar och några tillsammans med andra aktörer i branschen. Vissa är planerade i god tid innan – men lika många uppstår spontant bland våra medlemmar, i form av meet-ups eller interna webinarier.

Vi kallar ofta våra egna träffar för kompetensevent. Innehållet för varje sådant skiljer sig åt, med teman som spänner mellan en stor bredd av ämnen – allt från improvisation och teater till ekonomi och försäljning.

Föreningens konvent är årets största och viktigaste event. Då samlas vi för årsmöte, intern kompetensutveckling och nätverkande.

Internationella talarkonvent

För dig som vill inspireras av talarkollegors tips och visdom runt om i världen, eller själv föreläsa där, så följ denna länk till Global Speakers Federation och framtida events.

Vill du få inbjudningar till våra öppna event och utbildningar utan kostnad?

Laddar Evenemang

Varmt välkommen till Talarföreningens sommarkonvent

talarföreningen sommarkonvent 2024
Var: Turning Torso, Malmö
När: 15 augusti  2024
Tid: Från kl 13.00

Kompetensevent 13:00-17:00

Föreläsningar och kunskap till dig. Fokus och inspiration på hur du redan i höst får fler kunder.
Det blir föreläsningar och workshops, allt för att du ska kickstarta hösten!
Därefter blir det en trerätters middag och underhållning.

Föreläsare:

Linda Björck, Så genrerar du leads via LinkedIn

Linda har utbildat och coachat i Linkedin i 11 år. Hon hjälper både företag och personer till framgång på LinkedIn. Med 27 års erfarenhet som företagare och + 20 år inom marknadsföring vet hon vad du behöver göra för att generera leads via LinkedIn.

Elin Giczi, Så bygger du ett starkare personligt varumärke med video

Elin har en bakgrund inom reklamfilm och sociala medier, och bygger personliga varumärken med video på LinkedIn. Med 1 timme av din tid får du 1 månad med videoinnehåll och hon gör både script, strategi och redigering åt sina kunder.

Antoni Lacinai, När vi kraschat – eller lyft. Ett samtal om misslyckade och lyckade säljmöten

Antoni har coachat chefer och team i 18 år, i den här föreläsningen får du konkreta tips om hur du kommer längre i dina säljmöten.

Pär Skoglund, Sätt säljplanen för hösten

Pär har över 80.000 timmars erfarenhet av försäljning. Ett vanligt problem är att vi fastnar i den operativa administrationen och förlorar fokus på försäljning. Det blir svårt att se var potentialen finns och hur man bäst kan utnyttja den. I en kort workshop kommer du få tips och redskap för att sätta din säljplan för Q4.

Pär på LinkedIn
Businessgarden hemsida

Dagen modereras av Micke Darmell.

Från ca kl 18:00 och framåt

Fördrink och trerätters middag.
Musikquiz, härliga samtal och dans.

Pris:

Pris för medlemmar 600:-
Gäster betalar 800:-

Moms tillkommer.

I priset ingår föreläsningar, trerätters middag, fördrink och 1 valfri dryck.

OBS! Sista anmälningsdag är 9/8 kl 17.00

Dela på sociala medier