Utbildningar & Event

Varje år genomför vi ett antal event och utbildningar – de flesta för medlemmar och några tillsammans med andra aktörer i branschen. Vissa är planerade i god tid innan – men lika många uppstår spontant bland våra medlemmar, i form av meet-ups eller interna webinarier.

Vi kallar ofta våra egna träffar för kompetensevent. Innehållet för varje sådant skiljer sig åt, med teman som spänner mellan en stor bredd av ämnen – allt från improvisation och teater till ekonomi och försäljning.

Föreningens konvent är årets största och viktigaste event. Då samlas vi för årsmöte, intern kompetensutveckling och nätverkande.

Event 2022

Senaste informationen hittar du alltid i eventet på vår Facebookgrupp. Det är också där du anmäler ditt deltagande.

19 apr 13.00 – 14.30

Fånga intresset med humor!

En talare måste vara kunnig, ha förmågan att entusiasmera och lägga fram sina idéer så att publiken tar dem till sig.

Det är bevisat att vi tar till oss mer av information om vi blir känslomässigt engagerade och allra bäst minns vi saker när vi får skratta. Humor är också en säker källa till entusiasm, nytänkande och innovation.
I denna workshop tittar vi på hur stand up-komiker skriver sina skämt
och ser hur vi kan tillämpa detta i våra föreläsningar.
Vi går igenom

• skämts uppbyggnad
  • den dramatiska kurvan i en föreläsning
  • sceniskt uttryck

Välkommen att utveckla din förmåga att locka till skratt samtidigt som du förmedlar tung fakta!

Workshopen leds av Ami Hallberg Pauli är föreläsare, stand up-komiker, skådespelerska och författare till Stand up-handboken. Hon har arbetat som skådespelerska i 25 år, som komiker i 15, lett stand up-kurser i och coachat talare och partiledare i humor och scenspråk i 10 år. Hon föreläser samt arbetar som skådespelerska och komiker på Norra Brunn, SVT och SR.

Läs gärna hennes bok innan»

Eventet sker på Zoom och länk kommer i god tid.

Varmt välkomna önskar styrelsen

28 sept 12.00 – 4 okt 13.00

Resa till Global speaker summit, Dublin

Talarresa!
Vill du avsätta tid för kompetensutveckling, internationellt nätverkande och reflektion?

Global speaker summit går av stapeln i Dublin och det vore roligt att åka ett gäng tillsammans!
Alla ordnar sin egen resa och logi, du bestämmer själv om du vill anmäla dig som talare eller bara vara deltagare osv.
Men vi skapar en grupp som kan ses innan, på plats och efter för att lära och reflektera tillsammans.

Hälsar Angeli (som inte ens vet hundra procent själv om jag kan åka men som vill skapa eventet för att se om vi som funderar på det kan hitta varandra)

Läs mer och köp biljett mm på gss2022.com

Vill du veta mer?