Utbildningar & Event

Varje år genomför vi ett antal event och utbildningar – de flesta för medlemmar och några tillsammans med andra aktörer i branschen. Vissa är planerade i god tid innan – men lika många uppstår spontant bland våra medlemmar, i form av meet-ups eller interna webinarier.

Vi kallar ofta våra egna träffar för kompetensevent. Innehållet för varje sådant skiljer sig åt, med teman som spänner mellan en stor bredd av ämnen – allt från improvisation och teater till ekonomi och försäljning.

Föreningens konvent är årets största och viktigaste event. Då samlas vi i två dagar för årsmöte och intern kompetensutveckling dag 1, samt ett program för hela branschen dag 2.

Event 2020

Om eventen sker fysiskt eller digitalt kommer framgå av respektive inbjudan. Senaste informationen hittar du alltid i eventet på vår Facebookgrupp. Det är också där du anmäler ditt deltagande.

13 Nov 14:00-16:00

Workshop + digital AW efteråt

Sälj på en idé

• Vill du bli bättre att sälja in idéer och visioner?
  • Kan du teknikerna för att få med kunderna på tåget?
  • Är du sugen på att utvecklas som säljare?

Under den här träffen varvas teori och övningar. Vi utgår från idén att vi ska värva medlemmar till föreningen, men nycklarna du får med dig kommer även hjälpa dig i försäljningen av dina egna tjänster. Workshopen leds av Gunnar Söderberg som har lång erfarenhet av medlemsvärvning.

23 okt 10:00-12:00

Lyckas med försäljningen och få en full kalender 2021

Erfarenhetsutbyte med Patrik Nordkvist

• Går det att växa under en lågkonjunktur?
  • Hur hjälper du kunderna att våga gå till köp?
  • Hur kan du agera för att få fullt med uppdrag 2021?

Träffen inleds med en introduktion av Patrik Nordkvist. Han delar med sig av erfarenheter från internationella kollegor samt från företag han arbetat med under våren. Vi ges även tid att utbyta erfarenheter om hur vi säljer på bästa sätt. Patrik har en lång erfarenhet av att hjälpa företag att skapa ökad försäljning och tillväxt.

24 nov 10:00-11:30

Grunderna i avtalsrätt

Seminarium med Sebastian Scheiman

Vad behöver vi tänka på när vi skriver avtal som föreläsare och moderatorer?

Sebastian Scheiman är en av Sveriges mest namnkunniga advokater med 20-årig erfarenhet från processer både i Högsta Domstolen och Europadomstolen. Sebastian leder oss i ett kort seminarium om svensk avtalsrätt och viktiga saker att tänka på när man skriver avtal som konsult.

29 Okt 08:00-09:15

Stressen som följeslagare

Erfarenhetsutbyte med Ann-Christine Ruuth

• Fri som en fågel -eller en ständig oro för bokningar, teknik och synlighet?
  • Ingen sur chef och jobbiga kollegor -eller en massa ensamhet?
  • Mängder av uppdrag – eller en ständig stress för ekonomin?

Välkomna till ett samtal där vi pratar öppet och ärligt om hur vi mår. Vad stressade oss innan pandemin, vad stressar oss nu och hur vi vill ha det i framtiden? Samtalet leds av Ann-Christine Ruuth, prästen som sadlade om till talare.

11 dec 14:00-16:00

Sätt mål för 2021

med Karin Klerfeldt och Jenny Lindblad

• Hur vill du att ditt 2021 ska vara?
  • Vad vill du förändra?
  • Vilka mål vill du nå?

Julfesten inleds med en workshop där vi sätter mål för 2021 med hjälp av metoden Visionaryboard. Karin Klerfelt och Jenny Lindblad leder processen där du med hjälp av bilder får reflektera och formulera dig kring vilket liv du vill leva och vilka mål du vill sätta för det kommande året. Jenny och Karin är båda erfarna föreläsare inom ämnen som försäljning, affärsutveckling och kommunikation.

16 -17 februari

Utvecklas som talare – kurs i improvisationsteater

19 – 20 april

Talarföreningens konvent! Årets tema är EXTEND – the future of speaking. Örebro, 19 – 20 april.

Mastermind och sommarfest.
Datum och plats TBA.

13 – 14 Augusti

Talarcamp; föreläsare träffas och ger feedback på varandras föreläsningar

Oktober

Kompetensevent
(innehåll, datum och plats TBA)

11 december, Stockholm

Visionboard och målworkshop – sätt dina mål för 2021!
Talarföreningens julfest
(plats TBA)