Utbildningar & Event

Varje år genomför vi ett antal event och utbildningar – de flesta för medlemmar och några tillsammans med andra aktörer i branschen. Vissa är planerade i god tid innan – men lika många uppstår spontant bland våra medlemmar, i form av meet-ups eller interna webinarier.

Vi kallar ofta våra egna träffar för kompetensevent. Innehållet för varje sådant skiljer sig åt, med teman som spänner mellan en stor bredd av ämnen – allt från improvisation och teater till ekonomi och försäljning.

Föreningens konvent är årets största och viktigaste event. Då samlas vi för årsmöte, intern kompetensutveckling och nätverkande.

Event 2021

Samtliga event sker digitalt. Zoom-länk och senaste informationen hittar du alltid i eventet på vår Facebookgrupp. Det är också där du anmäler ditt deltagande.

KONVENT 2021!

Ta chansen att träffa branschkollegor, lyssna på föreläsningar som stärker dig som talare, moderator och företagare!
Dagen fylls av kompetenshöjande inslag, nätverkslunch och föreningens viktigaste möte:
vårt årsmöte, där vi ser fram emot att forma Talarföreningens verksamhet och framtid!

3 feb 08:30-10:30

FRÅN CELL TILL SCEN -OM ATT ANVÄNDA SIN LIVSRESA
FÖR ATT NÅ UT MED SITT BUDSKAP

FÖRELÄSNING MED EFTERFÖLJANDE DISKUSION med Salah Haghos

Alla sitter på ett berättarkapital och den här februarimorgonen får du ta del av Salah Haghos livsberättelse. Han delar generöst med sig av sin resa där han har gått från en mörk fängelsecell med döden som sällskap, till att dela med sig av nycklar till bättre livskvalité från scenen hos myndigheter, företag och kommuner. Efter Salahs föreläsning kommer vi i break outs diskutera om och hur vi själva skulle kunna använda våra egna livsberättelser för att nå ut med våra budskap. Vill vi det? Vad finns det för vinster och risker med att jobba på det viset?

9 mar 15:00-16:45

SÅ SKRIVER DU, GER UT OCH SÄLJER BÖCKER
-FÖRFATTARE TIPSAR

Erfarenhetsutbyte med Antoni Lacinai med vänner

Att ha skrivit en bok skapar trovärdighet hos potentiella kunder och kan dessutom bli en egen inkomstkälla.
Men hur gör man för att skriva en bok om man aldrig gjort det förut? Hur får man den utgiven? Och hur gör man den till en
bästsäljare? Lyssna på Antoni Lacinai och flera andra författande medlemmars bästa tips.

18 apr 10:00-16:00

KONVENT 2021

Kompetensevent och årsmöte!

• Nå ut på en internationell marknad
  • Utvecklas som talare/moderator och företagare
  • Nätverka med medlemmar och kollegor

Föreningens konvent är vår årliga mötesplats då vi dels har årsmöte och dels kompetensutvecklar och stärker varandra.

Som alltid handlar det om att utveckla ”eloquence och enterprise”, talekonsten och affären.

Mer information kommer under våren.

Vill du veta mer?