Moderator i Almedalen? Här är tre tillfällen för dig!

Välkommen till Joda bar, innergården på torsdag eftermiddag den 6:e juli, för tre sessioner som är extra relevanta för dig som moderator.

Självklart är även du som talare, paneldebattör och arrangör av möten välkommen.
Ingen föranmälan är nödvändig. Kom om du inte har ett uppdrag just då. Vi har en informell stämning och en moderator som leder oss.

MODERATORMINGEL MED KUNSKAPSUTBYTE

Välkommen till ett nätverksmöte för dig som är moderator i Almedalen. Vi delar med oss av aktuella ämnen, samhällsfrågor vi mötts av och modererat, och hur vi som moderatorer bäst kunnat bidra.

Plats: Yoda bar Gården
Dag: Torsdagen 6/7
TId: 14.30-15.15

Kontaktperson: Antoni Lacinai. Moderator och styrelsemedlem i Talarföreningen. 0732-511420antoni@lacinai.se

BEHÖVS VERKLIGEN MODERATORER I ALMEDALEN?

Välkommen till en paneldiskussion alternativt rundabordssamtal om vad för nytta man kan ha av en moderator. Frågor vi diskuterar:

• När är det lämpligt att ha en moderator och när behövs det inte?
  • Vilka slags moderatorer finns det?
  • Vad det är för skillnad på en debatt, diskussion och dialog?

Du som är arrangör, moderator eller talare/paneldebattör är varmt välkommen.

Ingen föranmälan är nödvändig. Kom om du inte har ett uppdrag just då. Vi har en informell stämning och samtalet leds av Åsa Sandberg.

Plats: Joda bar Gården
Dag: Torsdagen 6:e juli
Tid: 15.30-16.15

Kontaktperson: Åsa Sandberg. Regionsansvarig öst, för Talarföreningen.

0708-154652. asa@asasandberg.com

FAKTA ELLER FEJK?

Är påstående sanna bara för att någon säger det?

Källkritik är på tapeten. Vissa ”fakta” visar sig vara myter eller rent fejk. Politiker hittar på egna sanningar men det ser vi även hos paneldeltagare och inom föreläsarbranschen där antingen goda intentioner eller okunskap kan dyka upp. Hur städar vi föreläsare, presentatörer, panelmedlemmar och moderatorer framför vår egen dörr?

Ingen föranmälan är nödvändig. Kom om du inte har ett uppdrag just då. Vi har en informell stämning och moderatorn Åsa Lindell leder oss.

Plats: Joda bar Gården
Dag: Torsdagen 6:e juli
Tid: 16.30-17.15

Kontaktperson Åsa Lindell. Moderator och medlem i Talarföreningen. 070-146 33 63.

asa@asalindell.com