Utbildningar och Events

Varje år genomför vi ett antal event och utbildningar – de flesta för medlemmar och några tillsammans med andra aktörer i branschen. Vissa är planerade i god tid innan – men lika många uppstår spontant bland våra medlemmar, i form av meet-ups eller interna webinarier.

Vi kallar ofta våra egna träffar för kompetensevent. Innehållet för varje sådant skiljer sig åt, med teman som spänner mellan en stor bredd av ämnen – allt från improvisation och teater till ekonomi och försäljning.

Föreningens konvent är årets största och viktigaste event. Då samlas vi för årsmöte, intern kompetensutveckling och nätverkande.

Internationella talarkonvent

För dig som vill inspireras av talarkollegors tips och visdom runt om i världen, eller själv föreläsa där, så följ denna länk till Global Speakers Federation och framtida events.

Vill du få inbjudningar till våra öppna event och utbildningar utan kostnad?

Laddar Evenemang

Låt din röst bli hörd och ge dina ideér framgång!

Välkommen till en kunskapsbaserad föreläsning med Andrea Jovell Hartmann, passionerad förespråkare för begriplig kommunikation.

Med en gedigen bakgrund som företagare och kommunikationschef och en stark vilja att hjälpa andra att utvecklas vill Andrea ta med dig på resan att göra intryck och bli förstådd. Med pitchning som en värdefull dimension av kommunikation.

Andrea Jovell Hartmann är inte bara talare – hon är en visionär som älskar att presentera med kraft och övertygelse.

I hennes föreläsning, ”Pitchskolan: Konsten att övertyga på tre minuter”, får du ta del av teorier och möjlighet att prova övningar för att skapa kraftfulla pitchar som engagerar, överraskar och vinner gehör.

Att kunna pitcha är en ovärderlig färdighet i dagens arbetsliv. Oavsett om du är entreprenör, företagsledare eller en vanlig god kollega kan din förmåga att på kort tid kunna beskriva din anmodan avgöra. Andrea tar dig med bakom kulisserna bakom en framgångsrik pitch.

Välkommen till insikter och praktiska råd som:

• Bygg din pitch från grunden: Konstruera en pitch som väcker nyfikenhet, besvarar frågor och tydligt kommunicerar ditt budskap på bara tre minuter.
  • Kraften i språk och ordval: Om hur ett enkelt språk kan göra ditt budskap tillgängligt.
  •  Framhäv ditt varför: Ankra pitchen i ditt personliga syfte och skapa en emotionell koppling med din publik.

Andrea Jovell Hartmann har inte bara teorin i bakfickan – hon vill leverera innehållet med värme, baserat på egna erfarenheter och tillkortakommanden som entreprenör och kommunikatör. Med passion för att skapa fler starka röster i arbetslivet strävar Andrea efter att utrusta dig med färdigheter för att göra dina idéer framgångsrika.

Detta event sker via zoom. För mer information om länk mm besök föreningens Fb-sida»

Dela på sociala medier