Utbildningar och Events

Varje år genomför vi ett antal event och utbildningar – de flesta för medlemmar och några tillsammans med andra aktörer i branschen. Vissa är planerade i god tid innan – men lika många uppstår spontant bland våra medlemmar, i form av meet-ups eller interna webinarier.

Vi kallar ofta våra egna träffar för kompetensevent. Innehållet för varje sådant skiljer sig åt, med teman som spänner mellan en stor bredd av ämnen – allt från improvisation och teater till ekonomi och försäljning.

Föreningens konvent är årets största och viktigaste event. Då samlas vi för årsmöte, intern kompetensutveckling och nätverkande.

Internationella talarkonvent

För dig som vill inspireras av talarkollegors tips och visdom runt om i världen, eller själv föreläsa där, så följ denna länk till Global Speakers Federation och framtida events.

Vill du få inbjudningar till våra öppna event och utbildningar utan kostnad?

Laddar Evenemang

Många berättar för mig att det är svårt att få alla att engagera sig när det är enhetsmöten, teammöten, avdelningsmöten. Det finns flera orsaker till varför det kan bli så.
Jag tänker bjuda på en modell för hur du kan leda mötet stegvis så att ALLA blir involverade. Under seminariet kommer du att få prova på några korta övningar för att involvera. Nyttorna med detta angreppssätt är många som att tillvara på flera synvinklar och lösa utmaningar tillsammans, att deltagare känner sig sedda och hörda vilket ökar trivsel och minskar ohälsa. Föreläsningen hålls på Zoom, du anmäler dig först länk här

Om Pia Villför Larsson

Pia driver Facilitatorhuset och arbetar som mötesfacilitator och utbildare. Hon är certififerad facilitator enligt IAF och är en av få i Sverige som har en mastertitel i facilitering. Som facilitator får hon i uppdrag att leda workshopar och konferenser där uppdragsgivaren vill ha hög delaktighet. Där deltagarna tillsammans arbetar fram resultat som exempelvis verksamhetsplan, vision & strategi, värdegrund mm. Hon har skrivit en bok som heter ”Sätt fart på arbetsmötet” och håller sedan 20 år tillbaka kurser ämnet. Hon stödjer också konferenser med grafisk mötesdokumentation (graphic recording) där det som sägs visualiseras live framför deltagarna.

Dela på sociala medier