Personuppgifter
Områden:
Ledarskap, Organisationsutveckling, Varumärken
Om mig:
Agneta Olsson har under de senaste 20 åren haft ledande positioner inom svenskt näringsliv där hon arbetat med att bygga starka varumärken, utveckla ledarskapet samt att göra det omöjliga möjligt. Under 2008-2009 arbetade hon som extern VD i ett ägarlett bolag. Det resulterade i att hon skrev boken – “Extern VD Så lyckas du” tillsammans med en forskare från Jönköpings handelshögskola. Idag driver hon Chair Management och hjälper bolag att gå från Good to Great samt är en efterfrågad föreläsare.
Hon föreläser om den rebelliska entreprenören, extern VD i ägarledda företag, ledarskap samt vilka nycklar som krävs för att göra det omöjliga möjligt.
Språk:
Svenska och Engelska
Föreläsningar:
Från ägarlett till ägarstyrt
– konsten att förverkliga sina tillväxtdrömmar

Extern VD – så lyckas du!
– 10 framgångsnycklar och 100 aha insikter

Den Rebelliska Entreprenören
– konsten att skapa ett företag i världsklass

Santa Maria – A love story
– sagan om hur ett litet svenskt familjeägt kryddföretag i Mölndal blev störst på mexikansk mat i Europa och gick från 400 mkr till 4,2 miljarder vägen.

Samtliga föreläsningar görs anpassade till kunden.
Sagt om mig:
"Tack för din dragning igår på Styrelseakademin Uppsala! Du är en av de med bästa presentationsteknik och retorisk skicklighet jag lyssnat till - trots 70 minuter på e.m. blev man inte trött!"
- Torbjörn Mattebo - Ägare
Mobil: