Utbildningar och Events

Varje år genomför vi ett antal event och utbildningar – de flesta för medlemmar och några tillsammans med andra aktörer i branschen. Vissa är planerade i god tid innan – men lika många uppstår spontant bland våra medlemmar, i form av meet-ups eller interna webinarier.

Vi kallar ofta våra egna träffar för kompetensevent. Innehållet för varje sådant skiljer sig åt, med teman som spänner mellan en stor bredd av ämnen – allt från improvisation och teater till ekonomi och försäljning.

Föreningens konvent är årets största och viktigaste event. Då samlas vi för årsmöte, intern kompetensutveckling och nätverkande.

Internationella talarkonvent

För dig som vill inspireras av talarkollegors tips och visdom runt om i världen, eller själv föreläsa där, så följ denna länk till Global Speakers Federation och framtida events.

Vill du få inbjudningar till våra öppna event och utbildningar utan kostnad?

Laddar Evenemang

Den internationella talaren Bob Hooey besöker Sweden och vill sätta av tid för att träffa oss i NSA Sweden!!

Bob gillar att träffa andra talare så han kommer att ge oss två timmar av sin tid då han kommer berätta om sig själv och sin karriär och ge oss tips på hur vi kan lyckas internationellt. Ami Hallberg Pauli kommer moderera en frågestund efteråt och vi får ställa hur mycket frågor vi vill! Räcker inte tiden till har han lovat att vi kan fortsätta på någon närliggande bar.

Det hela går av stapeln söndagen den 15 september kl 13-15 på Improvisationsstudions scen på Skånegatan 63 i Stockholm.

Anmäl er till amihallbergpauli@gmail.com så vi vet hur många som kommer.

En chans ni inte får missa!

An afternoon with Canadian Ideaman Bob Hooey presented by NSA Sweden.

Bob is traveling to Stockholm and will be sharing tips and techniques learned from his 33 years as a professional speaker.  His presentation will be casual in nature as he recounts ideas and lessons learned along his journey. Come spend the afternoon with us and bring your questions.

Extra!! A special expanded edition of my ”In the company of leaders” with 60 contributing authors (some Global Speakers Federation members) for Toastmasters ( Toastmasters International is a nonprofit educational organization that builds confidence and teaches public speaking skills) anniversary you can download here:

About Bob ‘Idea Man’ Hooey

Bob is known as Canada’s Idea Man whose innovative ideas have enabled him to travel to 80 countries, on 6 continents, so far. He has presented in 31 of them. He shares use-it-now, practical career, business and leadership success ideas with his audiences. He is a prolific author of a series of books on Idea-rich business leadership. He loves to engage with his audiences and challenge them to move out of the comfort zone into their winner’s zone. He is a former leader and charter member of The Canadian Association of Professional Speakers, Virtual Speakers Association International and Professional Speakers Association of Spain and for years a member of National Speaker Association Arizona.

Dela på sociala medier