Medlem Zilan Lawan

Ledarskap, Mångfald, Organisationsutveckling

Zilan Lawan

Zilan Lawan jobbar som ledarskapskonsult för Gaia Leadership, en av Sveriges främsta utbildare för utveckling av ledarskap såväl i Sverige som internationellt. Genom att blanda skratt och djupaste allvar med en energisk längtan bort från det konventionella ligger hennes fokus på att ge liv åt det nya ledarskapet. Ett ledarskap som lika mycket riktar sig till tunga näringslivstoppar som till en spirande generation driftiga entreprenörer. Detta med avstamp i och anpassat till den ständigt föränderliga och digitala samtiden samt med hänsyn till det mångfacetterade samhället av i dag.
Hennes kunskaper är baserad på vetenskaplig metod, men också på erfarenheter från rollen som Vice VD för Dalkurd FF. En fotbollsförening som inom loppet av 13 säsonger gjort en exempellös resa från division 6 till Allsvenskan och herrfotbollens finrum. En resa som krävde ett mödosamt förändringsarbete parallellt med klubbens starka värdegrund.

Förläsningar:

Transformerande ledarskap Vad innebär det och hur lyckas vi med det?

Millennials , Generation X,Y och Z – Vad är unikt med denna generation? Hur ser framtiden ut?

Att leda tillsammans mellan olika generationer Hur lyckas vi hitta styrkorna hos varandra oavsett generation?

Att leda i förändring och nå framgång En story om hur Dalkurd FF gick från lägsta division till Allsvenskan utan att ändra sin starka värdegrund

Sagt om Zilan

"Många kollegor kommer också in i den här typen av diskussioner tack vara Zilans öppna frågor och utmanande frågor

Lennart Carlsson, ABB