Medlem Niclas Lernberger

Ledarskap, Kommunikation, Inspiration

Att leda sig själv och andra.

Om Tillit, Mod och Samarbete.

Ledarskap handlar inte om att vara bäst eller veta allt – ledarskap handlar om att ha en förmåga att locka fram de bästa sidorna hos varandra! Att ha förmågan att se världen från ett annat perspektiv – med någon annans ögon.

Föreläsningen ”Ledarskapskoden” handlar inte om ett drömledarskap eller att du måste prestera mera. Det handlar om att förstå vad ledarskap är. För dig. Vi är alla människor som både är lika varandra men också väldigt olika. Förstår vi varandra kommer vi lättare också kunna hjälpa varandra – för det är just det det handlar om – att hjälpa varandra.

Vi är alla ledare – oavsett vår titel eller uppdrag. Vi leder oss själva och andra och VI påverkar varandra varje dag med vårt beteende, vår inställning och attityd.

Idag är det extra viktigt att låta sig inspireras och bli påfylld med energi och inspiration. Att få verktyg som hjälper till i vardagen och i det vardagliga arbetet. Att bli påmind om all kunskap man faktiskt redan har. Vi alla människor och kan vi se bortom våra titlar når vi varandra. Vi är ganska lika. Vi har känslor, vi gråter, vi skattar, vi uppskattar. Ibland blir vi irriterade och arga. Vi försöker alla få ihop vardagen och göra det bästa vi kan. Men vi är också olika. Vi har olika drivkrafter och olika värderingar och då händer det att vi ibland krockar. Detta bör ses som en styrka och det blir det om vi jobbar med det. Vi behöver varandra!

När vi förstår varandra kan vi också börja samarbeta. När vi förstår att bakom allt beteende finns en orsak och är vi mer nyfikna på att förstå orsakerna förstår vi också våra beteenden. Men allt börjar med tillit och att vi ser oss för de människor vi är.

Det handlar om att hjälpa varandra att lyckas och att växa tillsammans – då kommer resultaten.

I min föreläsning ”Ledarskapskoden” pratar jag också om min son som är autistisk och hans magiska assistanshund Rocky. Om deras osynliga kommunikation och om hur Rocky får min son att växa i självkänsla och självförtroende.

Idag handlar ledarskap mycket om försäljning och försäljning handlar mycket om ledarskap.

Niclas började föreläsa 2013 med sin föreläsning ”Försäljningskoden”. Försäljningskoden är i ständig utveckling då både sättet vi säljer och hur kunden köper ständigt förändras. Ett annat upplägg är Kundkoden om ert fokus är på att lära känna era kunder på ett djupare plan för bästa bemötande och resultat. Den tredje delen i området sälj är Förhandlingskoden. Hur vi möter och förstår varandra. Det handlar om relationer.

Samtliga går att boka som föreläsning eller som utbildning/workshop. Kontakta Niclas för mer information.

Samtliga namn på föreläsningarna är varumärkesskyddade av PRV.

Referenser: SEB, Fastighetsbyrån, Fixer, NordicLife, Svensk Fastighetsförmedling Elcab AB m.fl. Under 2020 och 2021 har Niclas arbetat i ett flertal kommuner med hundratals chefer och ledare. I bl.a. ämnen som kommunikation, svåra samtal, kriskommunikation, samarbete, förändringsledning, coachande ledarskap mm.