Medlem Niclas Lernberger

Försäljning, Kommunikation, Inspiration

Allt handlar om försäljning – Vi är alla säljare!

Når du in eller bara ut?

Lär dig och förstå sälj och väx som människa! Det handlar om kommunikation och relationer – till dig själv och andra!

* HOW and WHY the customer is shopping?
* SÄLJ mer genom EQ.
* SÄLJ mer genom INSIKTER om dig själv, din kund och livet.
* Att påverka det du kan påverka i en digitaliserad värld – dig själv och mötet med andra människor

Att nå in och inte bara ut. Många säljare kämpar för att nå ut till så många som möjligt. I min värld spelar det ingen roll hur många du når ut till om du inte når in. Det handlar om känslor. (EQ-E.I). HUR och VARFÖR kunden gör sitt val? Det handlar om att komma in i kundens värld. Det är där ni finner varandra. Det är där den där magiska känslan uppstår, också kallad personkemi. Hur lyckas du med det? Genom att förstå kundens kommunikation, drivkrafter, beteende, värderingar och vilket känslotillstånd kunden är i.

Allt handlar om sälj. Vi är alla säljare. Förstår du mer om försäljning kommer du växa som människa. Därför vänder sig mitt arbete till alla. Oavsett om du är lärare, VD, personalchef, advokat etc. Vi är alla i dagliga säljsituationer.

Min son, Douglas, är autistisk. Fram till att han var 4 år försökte jag och min fru få in honom i vår värld. Vi såg allt han inte kunde. Inte prata, inte integrera med andra barn eller ens förflytta sig från ett läge till ett annat. Allt var ett kaos av utbrott. När han var 4 år förstod jag att vi måste komma in i hans värld. På riktigt. Där och då fann vi varandra och vi började kommunicera på hans villkor och plötsligt stillades utbrotten och utvecklingen tog fart. Vi såg vad han kunde och förstärkte det. Han kände sig sedd och förstådd.

Knäcker vi den koden med våra kunder har vi löst företagets försäljning på lång sikt.

Förstår vi våra kunders värderingar, beteenden, drivkrafter, mål och kommunicerar på deras villkor kommer vi nå dem.

Jag har jobbat som framgångsrik säljare i över 20 år, haft roller som försäljningschef, suttit i lednings- och styrgrupper, arbetat med affärs- och organisationsutveckling. Så, jag har gått i dina skor och tror mig veta dina utmaningar. Dessutom brinner jag för säljpsykologi och beteendevetenskap.

Jag pratar ofta om min son och hans magiska assistanshund, jaktlabradoren Rocky, vilket ger nya perspektiv på försäljning, kommunikation, ledarskap, motivation, relationer, EQ och beteende m.m.

I min föreläsning SÄLJKODEN kommer du få följa med på en resa med mycket känslor – glädje, skratt, gråt och magi. Mitt mål är att du skall förstå vad jag ser. Allt börjar med en känsla. Att förstå hur du säljer mer av det du gör. Många vet vad de säljer men inte hur. Hur skapar du den magiska känslan som gör att kunden väljer DIG, om och om igen, trots att någon annan är billigare eller till och med bättre?

SÄLJ är så mycket mer än tekniker. Låt dig inspireras om vad du kan utveckla och påverka i en digitaliserad värld – dig själv och mötet med andra människor. Vi pratar EQ, beteende, kommunikation och drivkrafter. Självklart får du även de 10 magiska framgångsfaktorerna för framgångsrik försäljning.

Du kommer komma ihåg vad vi har pratat om och förhoppningsvis kommer du även berätta det för dina vänner! Framförallt kommer dina kunder märka av det!

Referenser: SEB, Fastighetsbyrån, Trivector, Fixer, NordicLife, Svensk Fastighetsförmedling Elcab AB m.fl.

Sagt om Niclas

"I samband med vår personaldag - med fokus på kundvård och kundnytta - hade vi Niclas på plats för att inspirera oss. Med djup kunskap, stor ödmjukhet och väl genomtänkta exempel från vardagen fylldes dagen med en känsla av utveckling, framåtanda och praktisk nytta. Jag är säker på att vår personal, och därmed våra kunder, på både kort och lång sikt kommer ha stor nytta av allt Niclas lärde oss”.

Magnus Ersman, NordicLife AB