Medlem Mats Rimton

Omvärld, Inspiration, Digitalisering

Vad händer i framtiden! Hur skall Du lyckas att bli en vinnare?

Vi gör som vi alltid gjort – vi gör det bara lite bättre och snabbare! Eller?

Mats Rimton: ”Mats har haft världen som arbetsplats där han träffat, kommunicerat och stått på scenen med allt ifrån strandförsäljare i Vietnam till globala megastjärnor som Leo Messi. Han har under lång tid haft möjlighet att utveckla intresset för trender, framtiden och människan. Mats besitter förmågan att måla levande bilder och ge konkreta exempel som gör det möjligt för åhörarna att ta till sig hur allting hänger ihop och ger oss nya maktbalanser, kommunikationsmönster och i grunden en helt förändrad värld.

Med sin breda kunskap, personliga engagemang och ett öppet sinnelag bjuder Mats på hisnande framtidsvisioner under temat, Lär Om, Lär Nytt och Lär Rätt där han berättar hur ny ”magi och teknologi” snabb förändrar världen. Gamla branscher krossas, jobb kommer och går. Omvärldens demokratier skakar, samtidigt som teknikutvecklingen och klimatförändringarna skenar iväg på olika håll. Vad innebär detta för individen, arbetet och våra liv? Vem vinner och vem förlorar? Hur blir du en vinnare i framtiden?

Mats Rimton är en av Sveriges nya, spännande och starkt lysande stjärnor på föreläsningshimmeln där kunder vittnar om hur hans framtidstankar inspirerar, paralyserar och motiverar till nya beteendemönster som består. Mats, som är högaktuell med sin föreläsning ”The Trend is Your Friend”, bjuder på träffsäkra sanningar som du absolut inte vill ha missat när du summerar dagen.

Hämtat ur föreläsningen

• Den nya maktbalansen

• Den stora Vågen är här för att stanna

• Exponentiell Utveckling är till för alla

• Globalisering och den Brutala konkurrensen

• Framtidens Strategimöte och långdragna Budgetprocesser är ett minne blott

Hur uppnår Du bästa resultat: Ring Mats direkt och berätta hur ni ser på framtiden hos ert företag och i er bransch. Fundera gärna också vilka utmaningar ni har tillsammans med era kunder. Nu kan Ni tillsammans skräddarsy en framtidsföreläsning som passar just er.Eller varför inte fundera över att möjliggöra att arbeta tillsammans under en dag för att då få med egna tankar och reflektioner i spännande workshops/möten.

Läs mer om vad kunderna tycker om Mats föreläsningar och hur han är att arbeta med. Klicka här www.futurement.se

Se Mats föreläsa live hos Chefsnätverket Adeptus Klicka härhttps://youtu.be/_sU4H7FOnOk

Sagt om Mats

För att lyckas i framtiden måste du vara villig att: Lära Om, Lära Nytt och Lära Rätt. Mats är med sin inspirerande personlighet, djupa kunskap och lång erfarenhet absolut rätt person för att förmedla detta. Man blir både rädd, konfunderad och exalterad!
Vår feedback från deltagarna har aldrig varit högre!

Roger Stjernborg Ericsson, CEO/Partner Norama