Medlem Lennart Paulsson

Effektivitet, Kommunikation, Ledarskap

Lennart är etablerad möteskonsult och moderator på heltid sedan 2009. Han leder nätverk i affärsutveckling, producerar egna kunskapsseminarier och är orförande i Svenska Eventakademin. Författare till två böcker om möten. Ger årligen som juryns ordförande ut Stora Talarpriset tillsammans med åtta företag inom retorik och kommunikation.

Lennart är civilekonom med bred bakgrund från olika chefspositioner inom marknadsföring och försäljning på SAS, NEC och Vingresor. Han startade aktiebolaget P&P Meetings år 2009 för att agera som möteskonsult och moderator på heltid. Stort stöd för kunden i planeringen. Ger värdefulla tips på kommunikation, nätverkande och möteseffekt. Spar tid och resurser för kunden. Positiv för att alltid hitta lösningar. Noggrann, tar kontakt, intervjuar och förbereder inför mötet. Testar publik/deltagare på förväntningar. Bevakar och följer upp effekterna från mötet. Lyckas fånga publiken med humor och värme. Håller tempot uppe och ser till att alla går från mötet med positiva minnen och budskap som förmedlats på ett professionellt sätt. Triggar för intervjuer, paneldebatt och talkshows, där många ledare och personligheter nått fram med sina budskap under ledning av Lennarts behagliga intervjuform.

Civilekonom
Chef inom Marketing&Sales, SAS 20 år
Författare av böckerna; Det optimala mötet (2013) och STORA MÖTESBOKEN (2015).
Utbildningsansvarig Event Management IHM (2016)

Event Management

Svenska, Engelska, Spanska

Tuva Bojstedt, Tandvårdsdagar 2016, 070-644 18 02, tuva@iteve.se