Medlem Klas Hallberg

Effektivitet, Friskvård, Företagande

Klas Hallberg är en enastående scenpersonlighet som har en närmast ofattbar förmåga att skapa engagemang hos sin publik. Han är sedan många år en av Sveriges mest efterfrågade föreläsare och har utsetts till Årets talare tre gånger.

Under 20 år har Klas ruskat om folk så att de sätter fart på sig själva och går ut och gör det som de redan vet att de själva och organisationen mår bra av. Han har lärt sig det mesta om inlärning, kommunikation, prestationspsykologi, accelererat lärande, snabbläsning, hälsa och egen utveckling. Den kunskapen använder han på scen. Signifikant för alla hans föreläsningar är att de till stor del bygger på berättelser och metaforer och att de alltid pendlar mellan humor och allvar.

Klas är också författare och ger egna föreställningar. Under de senaste 15 åren har Klas skrivit sju böcker i ämnena psykologi och management samt satt upp egna föreställningar för allmänheten. ”Hedra mysteriet – Mindfulness på värmländska”, som hade premiär 2013 har fått skyhöga betyg av publiken; 4.9 av 5.0 på ticnet. Föreställningen är en uppföljning av ”Hångla mer! som under åren 2004-2009 gick för fulla hus på Vasateatern i Stockholm.

Klas är också P4 Extras husfilosof där han tillsammans med Lotta Bromé regelbundet delar med sig av sina reflektioner.

Årets talare tre gånger

Författare av Hångla mer!, YCDBRALAI – arbeta mindre och få mer gjort, Hedra mysteriet – Mindfulness på värmländska och Varför växer gräset

Egna shower under 15 år

Klas anpassar alltid sina föreläsningar efter tillfälle men här är ett axplock av teman:
• Effektivare verksamhetsstyrning – om att gå från funktionsegoism till samarbete
• Personlig effektivitet – att göra mer av det som är angeläget och mindre av allt annat.
• Vardagligt ledarskap – om hur vi leder andra genom hur vi bemöter dem
• Entreprenörskap och affärsmannaskap – om vikten om att fortsätta ”gräva mask även när man börjat fånga gäddor”
• Att göra det omöjliga möjligt – om föreställningar som hindrar oss göra det som vi mår bättre av, både som individer och organisationer

Anlita Klas när du vill:
– Ha något utöver det vanliga
– Öppna upp för förändring och få folk att vilja sätta igång med det som är angeläget
– En garanterat rolig och tänkvärd stund som ger mycket energi

Engelska, svenska

Riksrevisionsverket
Handelsbanken
Telia
Statoil