Medlem Kenth Åkerman

Motivation, Arbetsglädje, Ledarskap

Kenth Åkerman är talare, ledarskapsexpert och mental coach.

Kenth är en erfaren föredragshållare för stora grupper på 500 likväl som 30 personer. Kenth har i över 18 år inspirerat tusentals människor varje år. Han pratar om motivation och arbetsglädje, konsten att få andra att prestera, framgångsrik företagskultur, mental träning, mål och mening, service i mästarklass, affärsmannaskap och entreprenörskap. En timma eller anpassad utvecklingsinsats över flera dagar. Utöver detta jobbar han även med affärsutveckling och som ledarskapscoach. NLP Trainer (Neuro Lingvistisk Programmering) och certifierad Puzzel DISC (beteendeanalys).

Kenth är också författare till böcker inom coachande ledarskap, service och personligt ledarskap. Aktuell med boken SLUTA CHEFA BÖRJA LEDA: Hur laget blir större än jaget, vilket är hans femte bok.

Hans föredrag har alltid högt tempo blandat med reflektion, är praktiska och väcker till eftertanke. Som processledare använder han en coachande stil som gör det svårt att inte förändra och förändras. Devisen är: do CHANGE concrete.  Gör förändring enkel.

Kenth har även genomfört längre utbildningar inom exempelvis serviceutveckling för SBAB, affärsmannaskap för Renova, kundrelationer för Volvo Personbilar, ledarskap för Borås Bil, Glamox Luxo, Posten med flera.

Föreläsningar:
– SLUTA CHEFA BÖRJA LEDA: Hur laget blir större än jaget
– Håll ångan uppe – motivation i förändring
– Vinnande kultur – förhållningssätt, förändring och framgång
– Konsten att få andra att prestera (coachande ledarskap)
– Lyfta andra och varandra: mera arbetsglädje!
– Service i mästarklass – vinnande värdskap – professionellt bemötande

Språk:
Svenska och engelska.

Referenser (urval):
ABB, Banverket, Bilia, Chalmers, Guldfynd, Göteborgs Kommun, Huskvarna AB, Idrottens Bingo, Försvarsmakten, Halmstad Kommun, HMS Industrial Network, Hyresgästföreningen, Linneuniversitetet, Länsförsäkringar, Länstyrelsen Stockholm, Länsstyrelsen Västra Götaland, Pfizer, Polfärskt Bröd AB, Svensk Handel, Tarkett, Volvo Cars med flera.

www.kenthakerman.com

Kenths inlägg

Du får det du accepterar – organisationens osynliga graffiti

”Alla verksamheter har en kultur, oavsett om man arbetat aktivt med värdegrund, värderingar, attityd och de mjuka frågorna. För det mesta ”har det bara blivit” som det är, man har Läs mer ›

Sagt om Kenth

"Kenth is one great person with a grand aspect to life and a categorically awesome trainer that I’m really happy to be able to get to know and work with."

Sevi Suol Albayrak, Volvo Cars, Turkey

Kenths inlägg