Medlem Johanna Nilsson

Arbetsglädje, Arbetsmiljö, Effektivitet

Johanna erbjuder föreläsningar om värdet av att pausera mera – och få energi till att prioritera. Genom föreläsandet hjälper hon organisationer att lättare hitta rätt.

Vill ni ha en arbetsplats med välmående medarbetare och större handlingskraft? Då kan fler pauser med mer eftertanke vara vägen för er. Att stanna upp en stund och se vad som händer. Att landa mjukt och enklare kunna ta viktiga beslut.

”Det är i pausen det händer”.

Johanna menar att pauserandet på arbetet ofta underskattas och att fler genomtänkta och reflekterande pauser kan bidra till mer kraft hos medarbetarna. Förutom att stressnivån kan sjunka (och att det kan leda till en gladare, friskare arbetsplats…) så kan fler pauser göra det enklare att lätt kunna prioritera rätt.

Johanna är den norrländska pedagogen och projektledaren som i nästan 20 år stöttat och lyft medarbetare och chefer genom virvlande förändring. Hon är en inkännande föreläsare som pratar om det som är viktigt på riktigt.

Hon är också en erfaren mentorcoach och utbildare inom självledarskap i olika branscher på både svenska och engelska. Hon är krönikor i nättidningar och medförfattare i böcker om professionell coaching och stress.

Johanna är också rösten bakom varumärket Pausogram, skräddarsydda pausupplevelser utöver det vanliga, som är ett kraftfullt och uppskattat inslag som berör såväl genom förinspelade ljudfiler (via Pausbutiken) – som live från scenen när hon föreläser.

Sagt om Johanna

Hon hade med sig ett lugn in i rummet som gjorde att jag landade direkt och kunde koppla bort allt annat.

Elin El Jaouhari, Tjejzonen