Medlem Jan Gunnarsson

Kommunikation, Ledarskap, Motivation

Jan är en erfaren, kunnig och inspirerande författare och föreläsare som hjälper ledare och medarbetare att säkerställa en välkomnande kultur i verksamheter och platser. Som författare till åtta böcker inom värdskap, bemötande, service, samverkan och ledarskap är Jan en av landets mest anlitade föreläsare och har inspirerat sin publik vid över 1800 tillfällen i Sverige och internationellt.

Jan är utbildad som lärare i medkänsla vid Stanford University i USA och har gått utbildningsprogram i personligt ledarskap på Harvard Business School. Som kontrast har han även varit på retreater och dessutom har Jan läst 500 böcker om att vara människa och ledare, för att ständigt utveckla sig själv och sitt ämne.

Med sin 30-åriga egna erfarenhet från bemötande, värdskap, ledarskap, utveckling och kommunikation inom näringsliv och offentlig sektor, talar och skriver Jan med mycket humor, känsla och personliga anekdoter utifrån egna erfarenheter.

Jan har suttit i styrelsen för Stena Line i över 10 år samt Mittuniversitet.

Författare till åtta böcker om värdskap, ledarskap och värdegrundsarbete
Stanford University (certifierad lärare i medkänsla)
Harvard Business School Executive Education (personligt ledarskap)

VÄRDSKAP. Konsten att få människor att känna sig välkomna.
EN VÄLKOMNANDE KULTUR. När kunder och kolleger möts med respekt, värdighet och omtanke.
MEDKÄNSLA. Att vara professionell, medmänniska och själv må bra i mötet människor som inte är tillfreds.
LEDARSKAP. Nycklar till en inkluderande och välkomnande organisation.
KONSTEN ATT VARA TURKOS. Att leva och verka i full blom!

Svenska och engelska. Jan har bott i USA och England under fem år.

Systembolaget
Offentligt finansierade verksamheter som förvaltningar, myndigheter, vårdgivare, m.fl.
Företag som Nordea, IKEA, Fotografiska, m. fl.
Destinationer som Åre, Gotland, m.fl.

Sagt om Jan

”Vi är oerhört nöjda med Jan´s presentation. Som ett företag där vi sätter människan först, letar vi alltid efter nya perspektiv för att utveckla och leda oss själva. Dagen med Jan levde verkligen upp till våra höga förväntningar om honom som en mycket bra och inspirerande.

Johanna Jaktman and Kai Peper, IKEA