Intranät

Glömt dina uppgifter?

Medlem Hasse Olsson

Företagande, , Inspiration

Hasse började som säljare 1991 och blev enligt egen utsago snabbt en av Sveriges topp 100 sämsta säljare!
Fortsatte otroligt nog som säljare på 100% provision men blev dramatiskt bättre och har sedan 1997 tränat säljare/säljchefer och ledningsgrupper.
Hasse har startat, köpt, lagt ned och sålt bolag.
Hasses roligaste operativa uppdrag var när han var Sales Director på Jobline/Monster med en enda målsättning, öka försäljningen med 100% / år så får du behålla jobbet! Detta gjorde Hasse under drygt 2 år och under denna tid så anställde han 100 säljare, hade 5 VD:ar, öppnade 3 kontor i Sverige och var delaktigt i utrullningen av företaget i 5 länder.
Hasse brinner för försäljning och älskar att jobba med personer med ambition och vilja, som är affärsmässiga, lyhörda, öppna för nytänkande och beredda att göra jobbet, ogillar lata ”excusemakers”.
Toppämnen: Försäljning, säljledning, målstyrning, tillväxt och företagskultur
Hasse har skrivit boken: Kunden har alltid Fel!
Jobbar med företag som: 
Volvo Cars, Mazars, Schibstedt, Bonnier, LRF Konsult, E on, 
Skellefte Kraft, ESS Hotell, Fastighetsbyrån, Netigate, 4C Strategies m fl
Hasse Olsson är en enormt energisk, provocerande okonventionell och rak föreläsare som inte lindar in enkla sanningar i bomull. Han levererar sanningar och egna erfarenheter i ett högt tempo och som berör och engagerar publiken. Hasse vänder ut och in på gamla sanningar och visar på ett modernt och nytänkande sätt på hur vi bör se på kunden och på oss själva.
Hasse föreläser med teman som:
Kunden har alltid fel!
Kundvård suger!
Kunskap är värdelöst!
Framgångskultur
Länkar: