Medlem Marcus Cato

Arbetsglädje, Inspiration, Organisationsutveckling

Marcus har under nästan 20 år studerat eller arbetat i olika ledarskapspositioner. Han har vid sidan om ledarskap och organisationssteori studerat psykologi, filosofi, marknadsföring och kommunikation. Denna unika blandning av kompetenser kommer ge er nya tankar, insikter och framförallt en lyckligare arbetsplats. Både för personalen, kunden och chefen!

Fyra steg till lycka -En föreläsning för mig och dig
Vad är det som gör att vissa människor kan uppleva stora svårigheter i livet, men ändå vara fyllda av lycka och livsglädje? Samtidigt som det finns andra som till synes verkar leva ett framgångsrikt liv, men som är djupt olyckliga? Vad är egentligen lycka och vad behöver vi för att kunna leva ett lyckligt liv?

Det är frågor som Marcus berör i sin föreläsning Fyra steg till lycka. Han var en av dem som såg ut att leva ett framgångsrikt liv, men som innerst inne var så djupt olycklig att han en kväll för nio år sedan fann sig studerandes var bästa stället att hoppa framför tåget var. Livet kunde tagit slut där och då, men istället blev det starten på sökandet efter hur vi skapar ett lyckligt liv på riktigt! Svaren har nu Marcus samlat i en föreläsning för att kunna ge dig en bättre förståelse för varför du gör som du gör och hur du enkelt kan skapa dig ett lyckligare liv!

För vem av oss vill inte vara lycklig?

Om din personal mår bra, kommer det då gå bra?

Den här föreläsningen riktar sig mot verksamheter som vill utvecklas och få personalen att må bättre och samtidigt prestera bättre. Vi tar fasta på vad som gör oss lyckliga på riktigt och kopplar det till organisationen. Vad är det som är viktigt i en organisation för att få personalen att prestera på topp? Vad behöver vi göra för att minska sjukskrivningar? Vad kan personalen göra och vad behöver du som ledare göra? Den här föreläsningen tydliggör varför välmående personal är viktigt, vad vi behöver för att få det och hur vi kan göra för att få en personalgrupp som med glädje presterar på topp!

Andra föreläsningar

Marcus föreläser ofta och inom en rad skilda ämnen. Med en bred kompetens och med massor av erfarenhet kan föreläsningar skräddarsys utifrån ert syfte. Här är ett urval av områden som Marcus tidigare har föreläst inom:

• Mål och hur vi kopplar dem till vårt syfte
  • Personlig utveckling
  • Värderingar
  • Att lyckas med hemmasittande elever
  • Att lyckas med jobbsökandet

Sagt om Marcus

Det var bra, riktigt bra! Marcus gjorde ett komplext ämne förståeligt och enkelt. Han kändes bekväm, hanterade sin publik bra och höll en bra struktur med egna erfarenheter.

Ungdom, Ronneby Kommun