Medlem Marcus Cato

Arbetsglädje, Inspiration, Organisationsutveckling

Marcus har under nästan 20 år studerat eller arbetat i olika ledarskapspositioner. Han har vid sidan om ledarskap och organisationssteori studerat psykologi, filosofi, marknadsföring och kommunikation. Denna unika blandning av kompetenser kommer ge er nya tankar, insikter och framförallt en lyckligare arbetsplats. Både för personalen, kunden och chefen!

Den lyckliga arbetsplatsen – Vägen till nya framgångar
Den här föreläsningen riktar sig mot verksamheter som vill utvecklas och få personalen att må bättre och samtidigt prestera bättre. Forskning visar att personal som mår bra också presterar bättre på jobbet. Vi tar fasta på vad som gör oss lyckliga på riktigt och kopplar det till organisationen. Vad är det som är viktigt i en organisation för att få personalen att prestera på topp? Vilket ansvar är mitt eget och vilket sitter i organisationen? Den här föreläsningen tydliggör varför välmående personal är viktigt, vad vi behöver för att få det och hur vi kan göra för att få en personalgrupp som med glädje presterar på topp!Föreläsningen kan anpassas helt utifrån målgrupp. För ledningsgruppen eller organisationens chefer tittar vi på hur ert ledarskap påverkar era medarbetares välmående och prestation. För medarbetare lägger vi fokus på vad jag som medarbetare kan göra för att öka mitt välmående på arbetet och hur vi i arbetsgruppen kan hjälpa varandra. Allt sker med en blandning av allvar, humor och konkreta tips för både arbetsplatsen och individen.Marcus har under nästan 20 år studerat och arbetat med ledarskap i olika former. Han har vid sidan om ledarskap och organisationssteori studerat psykologi, filosofi, marknadsföring och kommunikation. Den unika blandningen av kompetenser kommer ge er nya tankar, insikter och framförallt en lyckligare arbetsplats! Både för personalen, kunden och chefen!

Föreläsningslängd: 60-90 minuter, men kan kortas eller förlängas vid behov

Lyckan kommer, lyckan går?

Vad är det som gör att vissa människor kan uppleva stora svårigheter i livet, men ändå vara fyllda av lycka och livsglädje? Samtidigt som det finns andra som till synes verkar leva ett framgångsrikt liv, men som är djupt olyckliga? Vad är egentligen lycka och vad behöver vi för att kunna leva ett lyckligt liv? Det är frågor som Marcus berör i sin föreläsning Lyckan kommer, lyckan går. Han var en av dem som såg ut att leva ett framgångsrikt liv, men som innerst inne var så djupt olycklig att han en kväll för tio år sedan fann sig studerandes var bästa stället att hoppa framför tåget var. Livet kunde tagit slut där och då, men istället blev det starten på sökandet efter hur vi skapar ett lyckligt liv på riktigt! Svaren har nu Marcus samlat i en föreläsning för att kunna ge dig en bättre förståelse för varför du gör som du gör och hur du enkelt kan skapa dig ett lyckligare liv!För vem av oss vill inte vara lyckliga?Föreläsningslängd: ca. 90-120 minuter, men kan kortas eller förlängas vid behov

Andra föreläsningar

Marcus föreläser ofta och inom en rad skilda ämnen. Med en bred kompetens och med massor av erfarenhet kan föreläsningar skräddarsys utifrån ert syfte. Här är ett urval av områden som Marcus tidigare har föreläst inom:

• Mål och hur vi kopplar dem till vårt syfte
  • Attityder, Värderingar och Beteenden
  • Att lyckas med hemmasittande elever
  • Att lyckas med jobbsökandet

Sagt om Marcus

Med erfarenhet, inspiration och humor berättar Marcus på sin föreläsning om stegen till ett lyckligare liv. Det blir så lätt att blanda ihop och tro att ett lyckligt liv bara baseras på externa händelser. Under föreläsningens gång börjar du se saker på ett helt annat sätt. Innan jag satte mig på den där stolen och lyssnade så var jag förvirrad och osäker på de här med vad lycka innebar. Marcus öppnade en annan synvinkel för mig och nu ser jag på ett annat sätt att vara lycklig.

Mia, Sölvesborgs Kommun