Medlem Gunnel Ryner

Ledarskap, Arbetsglädje, Kommunikation

Styrkebaserad utveckling – tar dig och din organisation till helt nya höjder!

Låt dig inspireras av Gunnel Ryner som med massor av positiv energi, humor och passion föreläser om vinsterna med att bygga på framgångar och styrkor istället för att leta problem och svagheter.

Gunnel är beteendevetare och organisationskonsult och brinner för styrkebaserad utveckling. Hon menar att hela vår kultur präglas av ett överdrivet fokus på det som inte fungerar. Men om vi bara ägnar oss åt att åtgärda fel och brister kommer vi bara till noll, icke-problem. Dessutom riskerar vi att skapa en negativ atmosfär som får människor att tappa glädjen och motivationen.

Vill ni istället ha en arbetsplats präglad av stolthet, arbetsglädje, engagemang, inspiration och kreativitet, där ni får fram det bästa i er själva och tillsammans når exceptionella resultat? Då krävs ett helt annat fokus, där ni tar vara på och bygger vidare på era styrkor och allt ni redan gör bra. Baserat på forskning inom psykologi och organisationsvetenskap, och metoder som Appreciative Inquiry och Lösningsfokus, ger Gunnel Ryner er verktygen ni behöver för att starta en positiv revolution – i livet och på jobbet!

Gunnel har en bred yrkeserfarenhet som bl a personalchef, kontorschef, projektledare, organisationskonsult, utbildare och coach. Med sin gedigna kompetens, smittande entusiasm och positiva energi har hon inspirerat tusentals människor att skifta fokus och utveckla sig själva och sina verksamheter utifrån vad de redan gör bra. Gunnel är också författare till böckerna ”Släng problemglasögonen – starta en positiv revolution!” och ”Den lata vägen till ett fantastiskt liv – och arbetsliv”.

Gunnels föreläsningar om styrkebaserad utveckling riktar sig till alla i organisationen, såväl medarbetare som chefer, och kan skräddarsys för att passa kundens behov. Gunnel är van att föreläsa på både svenska och engelska.

Föreläsningen kan med fördel kombineras med en styrkebaserad workshop baserad på metoden Appreciative Inquiry (Uppskattande undersökning), där ni utforskar era egna goda exempel och framgångsfaktorer och hittar sätt att bygga vidare på dem. Workshopen kan genomföras i både små och stora grupper (upp till ett par hundra deltagare) och brukar resultera i en härligt positiv stämning, stolthet och engagemang hos deltagarna och en mängd kreativa idéer för hur man tillsammans kan utveckla verksamheten vidare.

Föreläsningar:

Släng problemglasögonen – starta en positiv revolution!

Styrkebaserat ledarskap

Den lata vägen till ett fantastiskt liv – och arbetsliv
(om miljöns avgörande betydelse och hur man skapar en riktigt gynnsam miljö, som gör det lätt att både må bra och prestera på topp, i livet och på jobbet)

Från sörja till klarhet
(kommunikationsknepen som tar din organisation från missförstånd, skitsnack och konflikter till väl fungerande samarbetsrelationer och goda resultat)

Sagt om Gunnel

Vill bara skicka en STORT TACK för din fantastiska föreläsning hos oss
på The Body Shop! DU var mycket uppskattad och vi har startat en riktig positiv revolution i hela min region! Vi har hamnat i en jättehärlig FLOW som märks både bland medarbetarna men också i siffrorna! Tusen tack!!!

Carina Rosenblad, District Sales Manager, The Body Shop