Medlem Gabriella Wejlid

Kreativitet

Gabriella Wejlid är en inspirerande föreläsare inom kreativitet och hjärnträning. Med ett energifyllt seminarium med mycket övningar får hon deltagarna att upptäcka helt nya sätt att förhålla sig till sin egen hjärna. Hon har i 10 års tid utbildat företag, kommuner och organisationer i hur man tänker nya tankar, hittar möjligheter och tränar upp de funktioner i hjärnan som man vill träna upp.

Stärk förmågan att tänka helt nytt! Vi ser vad kreativitet är och hur man kan utveckla och träna sin kreativa förmåga. Vi ser också hur man kan stärka kreativiteten i en grupp, och hur man kombinerar kreativiteten med kritiskt och logiskt tänkande.

Det här är ett aktivt seminarium med många övningar. Vi sätter fart på idéflödet, skapar nya tankebanor och hittar helt nya lösningar, idéer och möjligheter. Vi provar också effektiva tekniker för smartare brainstorming – både ensam och i grupp. Seminariet är energigivande och inspirerande med mycket skratt. Samtidigt ger det konkret kunskap, användbara tekniker och viktiga insikter som skapar mod, positiv förändring och lösningsorientering i gruppen. Seminariet kan vara ett energihöjande avbrott i ett konferensprogram eller ett sätt att värma upp inför en konferens, förändring eller en utvecklingsperiod.

Meriter: Har tillsammans med kollegan Jenny Åkerman skrivit böckerna ”Ja tack, hjärna!”, ”Mer än hjärna!”, ”Goda Hjärningar” och ”Mycket Hjärna”.

Föreläsningar:
– Öka kreativiteten! Ett seminarium om idéer, mod och nya tankar.
– Öka kreativiteten och förbättra minnet! Ett seminarium om kreativitet, minnesträning och hur vi får hjärnan att göra lite mer som vi vill.
– Hjärnan på jobbet. Om arbetsminne, fokus, konsten att vila hjärnan och att skapa rätt vanor.

Svenska och engelska

Chalmers
Trygg Hansa
Svenskt Näringsliv
TeliaSonera

Sagt om Gabriella

"Tack! Alla var supernöjda och pratade om hur bra eftermiddagen igår var även idag! Vi hade också vår roligaste middag någonsin, det berodde säkert till viss del på all energi som släpptes lös under ditt pass! Så tack igen!"