Medlem Ellinor Ladenberg

Friskvård, Effektivitet, Hjärnan

Ellinor Ladenberg föreläser om neuroledarskap, stressmanagement och holistisk hälsa.
Ellinor har ett förflutet som ledare och projektledare inom ett flertal branscher i näringslivet under lång tid. Efter 10 års studier inom näringsmedicin och holistisk hälsa, arbetar hon idag som närings- och hälsoexpert inom områdena stress, neuroledarskap och holistisk hälsa. Hon pratar om vikten av att arbeta med hjärnan istället för mot den.

Ellinor ger dig strategier för hur du ökar ditt fokus, din planering, samtidigt som du höjer din prestation och bibehåller en strålande hälsa. Kost, träning och återhämtningen ingår alltid som en naturlig del i allt som Ellinor pratar om.
Ellinors första bok handlar om kosten:  ”Friskare liv – med rätt mat”.

Ellinors föredrag är mycket uppskattade av både små till stora grupper. Hon har dessutom specifika program för ledningsgrupper inom området Hållbar Högprestation. Hennes föreläsningar håller ett högt tempo, är fulla med inspiration, kunskap, reflektion och ger lust till förändring. Ellinor kan konsten att blanda vetenskapliga studier med vardaglig igenkänning och humor.

Bland kunderna finns: Länsförsäkringar, Danske Bank, Nordea, Saab, Skatteverket, Stadium, ICA, Kommuner, m fl.

Sagt om Ellinor

"Vi är väldigt nöjda med Ellinors deltagande på vår kick-off. De flesta av oss lever med höga krav på kvalitet i arbete och tuffa deadlines kombinerat med ett aktivt privatliv. Ellinor gav oss inspiration och konkreta tips för att hålla balans och hitta energi i vardagen. Hon sprider en positiv energi samt har en förmåga att skapa engagemang genom att göra saker enkla och tillgängliga.”

Robert Polstam, Meritmind AB