Medlem Charlotte Signahl

Psykologi, Mångfald, Effektivitet

Charlotte Signahl är inte rädd för att ta tag i de tuffa, obekväma frågorna. Tvärtom – hon gör det med nöje! Med smart humor och skarpa formuleringar avdramatiserar hon svåra, aktuella ämnen och gör dem lättare att ta tag i. Målet är att du på allvar ska kunna börja göra din omgivning mer jämställd, jämlik och rättvis.                                                                                                                                                             Charlotte Signahl tacklar de svåra frågorna på sitt alldeles eget sätt. Ibland tufft och chockerande rakt på sak, men alltid med glimten i ögat och på ett sätt som öppnar dina ögon för viktiga frågor och invanda tankemönster. Charlotte Signahl har alltid jobbat nära människor och med viktiga samhällsfrågor. Hon har studerat historia, psykologi och filosofi på Stockholms universitet, varit förbundsordförande på Röda Korsets Ungdomsförbund, projektledare på Sensus Studieförbund och ordförande för URIX. Utöver detta har hon åtta års erfarenhet från hemtjänsten och ännu fler från talarbranschen. Som föreläsare och moderator har hon utbildat och handlett inom frågor som rör bland annat arbetsmiljö, mångfald, normer och jämställdhet.

Sagt om Charlotte

"Hej Charlotte, och tack för en jättebra föreläsning med många aha-upplevelser och dessutom presenterat på ett underhållande sätt. Jag har fått många positiva reaktioner från åhörargruppen och samtliga har varit nöjda, ja nästan euforiska:) man refererar till dig som den stora "behållningen" av programmet för dagen.