Intranät

Glömt dina uppgifter?

Medlem Arvid Axland

,

Arvid Axland är en av de mest uppskattade föreläsarna inom kundupplevelser och kommunikation. När produkter och tjänster blir allt mer lika är det upplevelsen som skapar störst värde. Det är det Arvid hjälper er organisation att bli bäst på.

Arvid Axland är författare till boken Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser, en inspirerande handbok i upplevelsedesign, som tar upp vår tids nya valuta; känslan. Som författare, inspiratör och workshophandledare är Arvids mission är att göra företag och dess medarbetare medvetna om vilket värde de har möjlighet att skapa för sin omgivning genom upplevelser. I allt de gör och säger. Det är det som gör företag långsiktigt lönsamma. Arvid jobbar med företag och organisationer i alla möjliga branscher. Han vill med sina workshops och föreläsningar inspirera till stordåd och coacha fram innovativa idéer för att skapa kundvärde.

För över 20 år sedan grundade Arvid Pool kommunikationsbyrå och upplevelseinriktningen tog form. I kunduppdragen är Arvids uppgift att skapa en tydlig upplevelseplattform och hjälpa företag att bli mer värda genom att skapa starkare emotionella band med sin omvärld. Han arbetar också med att hjälpa företag implementera en upplevelseorienterad filosofi och affärsmodell. Hösten 2016 släppte Arvid första upplagan av sin bok Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser. En inspirationsbok fylld av aha-upplevelser och lättsmälta metoder och exempel för att kunna etablera ett nytt sätt att bemöta kunder och medarbetare.

Arvid Axlands föreläsningar passar företagsledare, marknadsförare, personalchefer, innovatörer och andra som förstår värdet av en bra upplevelse. Det kan vara hela företag såväl som små ledningsgrupper. Både den mest erfarne och nybörjaren kommer att hitta sin vinkel på ämnet.

Sagt om Arvid

"Arvid Axland har definitivt den rätta känslan när han delar med sig av insikter kring empati, relevans och kundkommunikation. Han vet hur du skapar meningsfulla kundupplevelser och han har förmågan att själv skapa en relation med sina åhörare. Han leder dem som lyssnar genom sin föreläsning med trygg hand, bjuder på aha-upplevelser och blandar gärna in interaktiva inslag."

Katarina Strömberg, Webbdagarna