Medlem Antoni Lacinai

Kommunikation, Ledarskap, Målsättning

Antoni Lacinai är av Sveriges främsta kommunikationsföreläsare med fokus på hur vi presterar på topp i möten med andra. Han anses också vara en av landets bästa moderatorer.                                                       Kommunikation mellan människor är så grundläggande att vi ibland glömmer att även det är en färdighet som går att bygga upp. Särskilt i en alltmer digital värld där det är så lätt att slänga iväg ett mess, mejl eller chatt. För de som vill bli bättre chefer, team, säljare, talare, kollegor osv finns mycket att hämta, både på hur vi sätter motiverande mål och hur vi kommunicerar i möten med andra, för att prestera bättre. Detta är vad Antoni Lacinai ägnar sin vakna tid åt att studera, utbilda andra i och föreläsa om.           Han tar också med sig sina egna färdigheter in i rollen som moderator på konferenser och facilitator för workshopen. Antoni har även skrivit ett antal böcker inom kommunikation och mål, och skriver också uppskattade krönikor och månadsbrev till tusentals läsare.

Koppla ihop dig på LinkedIn. En utmärkt plats att hålla kontakten.

Författare av åtta böcker inom kommunikation och motivation, internationell föreläsare och moderator, kommunikationstränare
Certifierad NLP practitioner, ICF Coach, Mental trainer practitioner, Extended DISC mm
Chefspositioner i näringslivet inom försäljning och marknadsföring.

9,5 SANNINGAR OM KOMMUNIKATION – för dig som vill leda, sälja och samarbeta

MÅL – Sätt dem. Nå dem. Ha kul på vägen.

Effektfulla möten – virtuella eller i samma rum

Samtliga föreläsningar görs anpassade till kunden. Det är alltså inga föreställningar a la one-size-fits-all.

Svenska och Engelska

Ericsson
Höganäs
Mobilia
Teknikföretagen
Telecom City
Svensk Ventilation

Konferencier,Workshopledare/facilitator,Mötesledare

Som moderator och facilitator är Antoni branschoberoende. Här leder han processer, workshops, paneldiskussioner, intervjuer, och prisutdelningar.

Sagt om Antoni

"Again thanks for your great contribution and your brilliant way in helping us to conduct the day. Really appreciated!"

Cristiano Allocci, Head of Barilla, Nordic