Medlem Annika R Malmberg

Kommunikation, Motivation, Försäljning

Annika R Malmberg är en av Sveriges mest färgstarka föreläsare. Hennes förmåga att skapa insikter och förändring genom humor och igenkänning gör henne till en mycket uppskattad föreläsare. Annikas föreläsningar är roliga och träffsäkra tolkningar av hur olika vi kan se på livet och vilka konsekvenser det kan få när vi ska komma överens med varandra. Vi bjuds på hemligheterna bakom framgång och får handfasta råd och verktyg som gör oss bättre på att kommunicera, samarbeta och presentera. Annika visar hur vi kan identifiera våra styrkor och och uttrycka vad vi behöver. Vi får tips hur vi kan ge varandra feedback utan att våra relationer går i baklås och hur vi kan vända motgångar till vår fördel.

Författare till följande böcker:

• Ta skit! Och gör det till guld (2009, ny design och omtryck 2017)
  • Guldläge – Så lyckas du som butikssäljare (2012)
  • Tändvätska – så blir du mer framgångsrik (2014)
  • Make it work – en guide till fungerande relationer (okt 2017)

Annika är VD och grundare till Hamilton Group som tränar svenskt näringsliv och offentlig förvaltning. Genom åren har tusentals personer, chefer, team och säljare blivit inspirerade till framgång.

Annika är ackrediterad i Insights Discovery som beskriver personlighetstyper genom färger. Hon har arbetat med liknande verktyg och pedagogiska modeller i över tjugo år och har även certifikat i EQI, ett verktyg för att mäta emotionell intelligens och är medlem i ATD, American Development for Talent, tidigare ASTD American Society for Training & Development.

Egen föreställning Framgång som gått på turné under 2016-2017. Nästa tillfälle Scalateatern 7 november.

Annika tränar och tävlar i mountainbike, terränglöpning och paddling tillsammans med sin man och kollega Johan Hamilton i laget Stockholm Multisport 50+

Sagt om Annika

”WOW vilken föreläsningsshow – Annika har verkligen tagit ”föreläsningsföreställningskonceptet” till en helt ny nivå, blev imponerad. Proffsigt, väl arrangerat och väl genomtänkt, smart upplägg, mycket tänkvärt med hög igenkänningsfaktor, intressant och inspirerande innehåll samt fint budskap!”

Viktoria Hörnlund, Lära för livet