Medlem Anna-Karin Lingham

Lyssna: Anna-Karin Lingham gästar podden Bli din bästa version

Titta: Om Anna-Karin

Läs: Ett mänskligare varumärke skapar möjligheter, sid 28

I en tid av hets, yta och kortsiktighet träder Anna-Karin in i ett rum eller på en scen och förmedlar lugn, värme och långsiktighet. Det är svårt att inte bli förtrollad av klokskapen och kompetensen när Anna-Karin berättar om varumärken, ambassadörskap och engagemang och den betydelse det har för organisationens överlevnad och utveckling. Hon lyssnar in och läser av publiken och ger konkreta råd och verktyg.

Anna-Karin är varumärkesexpert. Hon talar om helheten som förmedlar storheten. Det handlar om genuinitet, trovärdighet och långsiktig framgång för företaget.

Anna-Karin har arbetat med varumärkesutveckling för både företag och individer under många år. Hon har lång erfarenhet av ledarskap och varumärkesarbete inom bl a Axfoodkoncernen, Hästens Sängar och Apotek Hjärtat. Anna-Karin arbetar idag som talare, rådgivare, skribent och inspiratör. Hon har skrivit handboken ”Visa ditt rätta jag” för utveckling av det personliga varumärket. Hon är också konstnär och friluftsäventyrerska med förkärlek för höga berg.

Meriter:

• Årets Mentor 2012, Marknadsföreningen i Stockholm
  • Årets Matrona 2014, utmärkelse för engagemang, generositet och föredöme i företagandet
  • Författare till handboken ”Visa ditt rätta jag – Utveckla ditt personliga varumärke för att nå dina mål och skapa mervärde för andra”
  • Fil kand ekonomi och marknadsföring

Föreläsningar:

• Från medarbetare till varumärkesambassadör
  • Lönsam varumärkesutveckling
  • Stärk ditt personliga varumärke
  • Engagemangsmodellen TM

Språk:
Svenska och engelska.

Referenser (urval):

• Almi
  • Barnmorskeförbundet
  • BioGaia
  • Falu Kommun
  • Läkemedelsakademien
  • Peak Performance
  • Säljarnas Riksförbund

www.linghamenterprise.se

Sagt om Anna-Karin

Det blir lätt floskelvarning kring termer som personligt varumärke, identitet och att vara genuin. Men Anna-Karin Lingham får det att bli konkret, bra och tydligt.

Artikel, Om Magasin